Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Sunday 17 April 2011

x faham,,....

knape mesti kite memahami org len sdgkan org len sukar utk memahami kita ? Perlukah sentiasa memahami org len sdgkan diri kita sakit sendiri ? Kenapa org x nak n x pernah cbe utk memahami kite ? Kenapa ?
    Kalau kite tegas,,org kata kite tegas sangat,,,,n bila kite berlembut,,,org kata kite lembut sangat,,,jadi apa sepatutnye yg kite buat ? kita sdaya upaya menjaga hati n perasaan org len sdgkan diri kite sendiri disakiti...macam tu ke ?
    Kesabaran....sabar....n terus sabar.......
    Walau sepahit jaddam sekalipun terpaksa ditelan,,,,,nak terluah....takot menyukarkan yg laen,,,nak telan,,menghancurkan diri.....semuanya serba tak kena....Ini lah ranjau duniawi,,,takkan pernah berhenti menguji kite,,,kadang kita di atas,,,kadang kite di bawah....sekali kite di atas,,pasti ramai yg mengelilingi kite,,,tapi sekali kite di bawah,.....semua melarikan diri.....Lumrah dunia....Asam garam kehidupan....
    Tadi syukur Alhamdulillah,,,aku dapat juga mengajar...walaupunkelas n Dk banyak yg penuh,,,tapi alhamdulillah,,,ada jugak kelas yg kosong,,L2O6,,,kau penyelamat,,,,agak penat sikit mengajar,,,tapi aku enjoy,,,,tadi ada student yg try nak challenge aku,,,,try nak uji aku,,,tp alhamdulillah,,,,aku mampu utk jawab,,,nasib baek aku dapat kawal nervous aku,,kalau x,,,hmmmmmm,,,,,hancur kelas aku tadi,,,,,,syukur Alhamdulillah,,,,Allah tolong aku,,,,,
    Hmmmmm.....Malam ni nak abeskan nota ctu,,,,insyaAllah,,,lau aku tahan,,,badan pun macam sakit2 je ni.....tapi aku mesti kuat,,aku mesti capai cita2 aku utk jadi lecturer yg berjaya,,,insyaAllah....Amin....:)

No comments:

Post a Comment