Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Saturday 3 December 2011

Tanda2 aJAl hamPIR menJEmPuT kITE.............

ajal maut d tangan tuhan....tapi pernahkah kite semua ambil tau tanda2 kmatian? bukannya apa, biarlah kite bersedia untuk menghadapinya....
tanda2 nye :

1. 100 hari sebelum kematian.
-tanda ini berlaku selepas waktu asar. Seluruh tubuh dari ujung rambut hingga ke ujung kaki akan mengalami getaran. seolah2 menggigil.

2. 40 hari sebelum kematian.
-juga terjadi selepas waktu asar. bahgian pusat akan berdenyut2.pada ketika ini, daun yg tertulis nama kita pada pohon yg terletaknya Arasyh Allah.Maka malaikat maut akan mengambil daun itu dan akan membuat persediaan utk mengambil nyawa kita dan mengikut kemana saja kite pergi. malaikat maut mampu memperlihatkan wajahnya sehingga menyebabkan seseorang itu menjadi bingung pabila melihatnya.

3. 7 hari sebelum kematian.
-tiba2 berselera makan.

4. 3 hari sebelum kematian.
-dahi kiri dan kanan seolah2 berdenyut2.mata hitam x lagi bersinar,,hidung akan layu.

5. 1 hari sebelum kematian.
-akan berlaku selepas waktu asar dimana kita akan merasa denyutan d bahagian belakang d bahagian ubun2 yg menandakan kite x kan sempat utk menemui asar keesokannya.

6. Tanda akhir.
-merasa dingin d bahagian pusat dan ia akan turun ke bahagian pinggang dan seterusnya ke bahagian halkum. Ketika ini, hendaklah kite mengucap 2 kalimah syahadah kerana MALAIKAT MAUT bakal menjemput kite.

Semoga kite insaf......ingt kematian...bakal menjemput....xkn lewat sesaat...atau awal sesaat.....

No comments:

Post a Comment