Wednesday, 15 June 2011

apa erti sebenar persahabatan...

S.A.H.A.B.A.T......

Mesti pernah dengar perkataan ni kan ? Kalau tnya siapa pun ,,,
apa makna sahabat ?
Dieowg akan jwb : Kawan, teman, mcm2 lagi la...
Tapi tau x apa makna sebenar persahabatan ?
Sahabat sebenar ialah sahabat yang bagaimana ? Sahabt sejati sahabat yg bagaimana ? Sukar atau senang nak dapat kawan yang baik ?
urm sape tau jwapannya,,angkat tngn !!!! huhu...
Tak susah pun jawapannya..
Sahabt ialah kawan...teman...semasa kita susah..semasa kita senang....sudi dgr masalah kita...dan dalam masa yg sama x pernah letih membantu kita...bagi semangat pada kita...tu yang penting...
Tapi ada ke kwn yg macam ni ? Mestilah ada...tapi susah nak jumpa kan ?
Tapi kita sbg manusia biasa x leh nak org len jd mcm mana yg kita nak...kita x leh paksa dieowg utk jadi or bersikap macam mana yang kita nak,,,semua orang dijadikan Allah dengan keunikan dan keistimewaan yang tersendiri...Jadi bukan daya kita untuk mengubah seseorang...
Jadi kita perlu terima kawan kite seadanya...n yang penting,,kalau kalau kita nak kwn yg baik..kite kena jugak jadi kawan yg baek,,baru boleh jumpe kwn yg baek,,betul tak ? Kalau tanya Upin ngn Ipin..mesti kata betul.betul.betul....huhu....
Ok la,,juz sbg renungan bersama je,,,
Informasi tambahan jer...
Juz 4 share...
Sharing is caring right ?
:)))

No comments:

Post a Comment